يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 05 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۴ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱

«دیباچه» برای بررسی و تحلیل وضعیت نسل جدید والیبال و چالش ها و فرصت های پیش روی والیبال کشور با عادل غلامی بازیکن سابق تیم ملی گفت وگو کرده که در ادامه ماحصل این گفت وگو را می خوانید.

عادل غلامی در این زمینه گفت:ما زمانی در تیم ملی کار خود را آغاز کردیم که قهرمانی در آسیا برای تیم ملی والیبال یک آرزو به شمار می رفت.با این وجود با تلاشی که صورت گرفت، والیبال ایران در سطح جهانی مطرح شد و حتی مدال جهانی نیز در دریافت کرد. در این زمان ایران با تیم های بزرگ جهان بازی کرد و برد و باخت هایی نیز در مقابل این تیم ها به دست آورد.در نتیجه والیبال ایران از سطح آسیا فراتر رفت و تیم های بزرگ جهان با نگاه دیگری به والیبال ایران نگاه می کنند. به همین دلیل این موضوع کار را برای نسل جدید والیبال ایران سخت می کند.من امیدوارم نسل جدید ادامه دهنده موفقیت های گذشته در عرصه جهانی باشند.نسل جدید باید نسبت به این نکته آگاهی داشته باشد که نقطه ای که امروز والیبال کشور در آن قرار دارد نتیجه زحمات و تلاش های دو یا سه نسل گذشته والیبال است و به همین دلیل باید تلاش کنند از این زحمات و تلاش ها محافظت کنند.

وی ادامه داد: نسل جدید والیبال از بازیکنان مستعدی شکل گرفته که از ظرفیت های کافی برای حضور و موفقیت در عرصه جهانی برخوردار هستند.در چنین شرایطی باید مدیریت و امکانات به سمتی حرکت کند که زمینه شکوفایی این استعدادها را فراهم کند. این در حالی است که در شرایط کنونی مدیریت والیبال کشور با چالش های ساختاری مواجه است. این چالش ها نیز به مدیریت یک فرد بستگی ندارد و بلکه بیشتر ناشی از کمبود امکانات و حتی ابزارهای اولیه والیبال در کشور است. ما هنوز با مشکل سالن و نور و زمین تمرین بازیکنان مواجه هستیم که برای کشوری که برای والیبال خود در سطح جهانی جایگاه قائل است زیبنده نیست.

 والیبال کشور با چالش های ساختاری مواجه است /  برخی تیم های لیگ والیبال در حد تیم های محلی هستند

 بازیکن سابق تیم ملی والیبال تصریح کرد:کیفیت لیگ والیبال ایران در حد قابل قبولی نیست و در شرایط کنونی ما با مشکلات جدی در برگزاری بازی های لیگ مواجه هستیم.در گذشته اغلب بازیکنان ملی پوش در لیگ ایران بازی می کردند و بازیکنان خارجی خوبی نیز در تیم های مختلف جذب می شدند. به همین دلیل نیز سطح کیفی لیگ بالا بود که این وضعیت در نتیجه گیری و کیفیت تیم ملی تأثیرمثبت داشت. این در حالی است که در شرایط کنونی این وضعیت وجود ندارد و بازیکنان ملی پوش دیگر ترجیح می دهند در لیگ های  کشورهای دیگر بازی کنند. بدترین اتفاق برای والیبال کشور این است که هنوز چند تیم لیگ برتری به دنبال جذب یک بازیکان42 ساله هستند. این اتفاق نشان می دهد که ما در جایگزین کردن بازیکنان نسل طلایی والیبال ایران عملکرد خوبی نداشته ایم.سطح کیفی بازی های لیگ به اندازه ای است که به جز چند باشگاه که شکل باشگاه دارند و برخی استانداردها را رعایت می کنند بقیه در حد تیم های محلی هستند و نمی توان نام باشگاه را روی آنها گذاشت.

 غلامی خاطر نشان کرد:چشم اندازی که پیش روی والیبال است نشان دهنده این نیست که وضعیت مشکلات ساختاری در آینده حل خواهد شد. هنگامی که ما هنوز به دنبال بدیهیات برگزاری لیگ والیبال هستیم و از برآورده کردن آن  ناتوان هستیم، نمی توان نسبت به بهبود وضعیت خوشبین بود.مشکلات نیز تنها به مدیران بستگی ندارد. به عنوان مثال به جز شهرهای محدودی بقیه شهرها از امکانات لازم برای برگزاری مسابقات لیگ والیبال برخوردار نیستند.تا زمانی که این امکانات و زیرساخت ها در والیبال وجود نداشته باشد نمی توان نسبت به آینده امیدوار بود.

گفت و گو از : احسان انصاری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳